Het schrijven van slogans en baselines is vakwerk. Want hoe beperkter de ruimte, hoe preciezer het slijpwerk. En opgelet: een slogan bedenken en een baseline ontwikkelen zijn twee verschillende ambachten.

De slogans: knallen je campagne in de kijker
Een nieuw product? Een nieuwe dienst? Een nieuwe campagne? Een slogan doet even alle koppen in jouw richting draaien.
Sterke slogans doen meer dan roepen hoe goed je product is. Ze toveren een glimlach op je gezicht, laten je hart sneller slaan, choqueren of verrassen door hun creativiteit. Kortom, ze mikken op emotie, met als doel je specifieke campagne tijdelijk in de kijker te knallen.
Enkele voorbeelden van slogans
Laat je poesje knippen voor ze begint te wippen. GAIA sensibiliseringscampagne
Gaan en blijven gaan. WIGO van Telenet
Just a LIDL further. Lidl, om concurrent Aldi te pesten met goedgeplaatste billboards
Tweet het de wereld in:
“Je baseline is als een tattoo. Laten weghalen doet altijd een beetje pijn.”

Je baseline = je huwelijk
Geef jij jouw ja-woord tijdens een dronken nacht in Vegas? Hey, het is je goed recht! Maar je kan er achteraf toch flink spijt van hebben. Dat geldt ook voor je baseline. Zorg dat je volledig overtuigd bent vóór je hem onder je merk zet. Want met je baseline investeer je op de lange termijn.
Wat moet die baseline dan precies doen? In enkele woorden je merkidentiteit vatten of je merkbelofte uitspelen en vervolgens in het collectieve geheugen vergroeien met je merknaam.
Enkele voorbeelden van baselines
Simply clever. Skoda
De winkel van ons allemaal. Bol.com
Mannen weten waarom. Jupiler
Voor eeuwig, dus. Zo eeuwig dat hij zelfs behouden wordt als er een seksistisch geurtje aan zit.
Benieuwd welke slogans en baselines goedgetikt.be zoal ontwierp? Check het gerust op m’n referentiepagina!
Jouw slogans en baselines door goedgetikt.be?
Goed idee. Want zo bent je zeker van goed doordacht vakwerk: slogans die werken, baselines die klinken.
Zo werk ik samen met jou naar een fijngeslepen diamantje toe
1. Ik neem eerst grondig je merk of je campagne door
2. Je krijgt vervolgens 5 goed onderbouwde voorstellen
3. Gaan je ogen (nog) niet meteen fonkelen? Dan schaven we bij tot het goed zit
4. Liever helemaal over een andere boeg? Dan krijg je 3 nieuwe voorstellen
5. En als je dat wil, krijg je natuurlijk ook nog een laatste correctieronde